08 October 2008

Ambassadören! ‎در مقام سفارت! ‏

Jag har fått äran att redaktionen för programmet Önska i P2 har utnämnt mig, bland några av programmets vänner, till ”Ambassadör för Önska i P2”. Jag har fått mitt ambassadörskreditiv i ett brev där det berättas om anledningen: Att jag har spridit information och kunskap om programmet i de sammanhang jag har verkat och genom de kanaler jag förfogar över! Och man syftar just på denna blogg, förstås.

Dessutom har vi ambassadörer fått våra bilder publicerade i programmets hemsida med en text som berättar om var och en. I texten sägs bland annat att jag genom mina tvåspråkiga inlägg har lyckats sprida information om programmet även utanför Sveriges gränser. Resten kan ni läsa här. Detta skulle bli ännu mer intressant om jag hade lyckats samla önskningar från Iran. Men synd att tom. SR:s harmlösa webbplats filtreras i Iran och det är nästan omöjlig att kunna lyssna till ”Önska i P2” där.

Tack ”Önska i P2” för ackrediteringen! (متن فارسی را در ادامه بخوانید)

برنامه‌ی موسیقی کلاسیک درخواستی شبکه‌ی دوم رادیوی سراسری سوئد افتخار داده و به من نیز در میان گروهی از دوستداران این برنامه عنوان سفیر داده‌است. استوارنامه‌ی سفارت امروز به من ابلاغ شد. در این استوارنامه گفته می‌شود که علت انتخاب من و دیگران این است که ما دانش و اطلاعات درباره‌ی این برنامه را در پیرامون‌مان و از راه‌هایی که در دسترسمان بوده پراکنده‌ایم. و منظور البته همین وبلاگ حقیر است!

علاوه بر استوارنامه، عکس ما و شرحی درباره‌ی هرکدام از ما در سایت رادیوی سوئد منتشر شده‌است. در متن مربوط به من گفته می‌شود که دو بار با یاد گذشته‌های غم‌انگیز در ایران، پخش آثاری را درخواست کرده‌ام و چند بار مطالبی در وبلاگم در معرفی این برنامه نوشته‌ام و به سایت برنامه و بایگانی ماهانه‌ی آن لینک داده‌ام. نیز می‌گویند که من با دوزبانه نوشتنم آوازه‌ی این برنامه را به بیرون از مرزهای سوئد هم رسانده‌ام. و من این بالا به سوئدی نوشتم که حیف که حتی سایت بی‌آزار رادیوی سوئد هم در ایران فیلتر می‌شود و گوش دادن به این برنامه از طریق اینترنت کم‌وبیش ناممکن است، وگرنه می‌شد از ایران هم موسیقی درخواست کرد!

4 comments:

Unknown said...

Vad kul Shiva! Grattis!!!
/Behnam

Anonymous said...

سلام
با سلام وخسته نباشید وبا تشکر ازارائه مطالب خواندنیتان
شما چند ماه گذشته یک مطلبی از جناب آقای حسن حسینی کلجاهی داشتین که توسط یک روز نامه سوئدی چاپ شده وشما زحمت ترجمه وارائه ی آن را بر عهده داشتین.( گفت‌وگوی یرت پرشون با حسن حسینی کلجاهی جامعه‌شناس ایرانی‌تبار ساکن سوئد، مندرج در روزنامه‌ی اخبار روز سوئد)
من از نزدیکان آقای حسینی هستم(پسر خاله بابام هستن)واز وقتی از ایران رفتن هیچگونه کانال ارتباطی متاسفانه باهاشون نداشتیم .می خواستم اگه زحمتی نباشه وEmail یا .... داشتین بهمون بدین خیلی ممنون میشیم. با تشکر
بهنام

Shiva said...

بهنام عزیز، جالب است که دو بهنام این‌جا حاشیه نوشته‌اند. بهنام اولی از دوستان عزیز من است. آیا بهنام دوم هموست؟! به‌هر حال، من فقط ‏اصل مطلب را به سوئدی نقل کردم و ترجمه‌ی آن به فارسی کار عمو اروند بود و من فقط کمی در آن صافکاری کردم. نشانی ای میل من در ‏ستون سمت چپ این وبلاگ موجود است. لطفاً ای‌میل بزنید و نشانی خود را بدهید تا آن را در اختیار دوستم حسن حسینی قرار دهم. ایشان با ‏شما تماس می‌گیرند.‏

Anonymous said...

فكر مي كنم اينكه آنها بدونن ما تواايران فيلتر ميشيم هيچ اتفاقي واسه ما و شما نمي افته