tag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post7777908338025705004..comments2024-03-13T14:06:09.001+01:00Comments on I don't know... چه میدانم...: مصاحبهی ایرج اسکندری با تهران مصورShivahttp://www.blogger.com/profile/13664048216510049851noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-5372992067190358872012-04-06T14:31:45.262+02:002012-04-06T14:31:45.262+02:00علی گرامی، متن ناقص و دستکاری شدهای از اسناد پلنو...علی گرامی، متن ناقص و دستکاری شدهای از اسناد پلنوم وسیع چهارم در کتاب "اسناد و دیدگاهها" که حزب در سال 1360 منتشر کرد، موجود است. آقای حمید احمدی در نوشته زیر اظهار میدارند که متن کامل آن را به آرشیو اسناد جنبش کارگری در هلند سپردهاند، و برای دریافت فتوکپی آنها یک نشانی اینترنتی میدهند که کار نمیکند.<br />نوشتهی آقای احمدی: <br />http://www.iranianoralhistory.de/allg/Asnad.pdf<br />نشانی درست مورد نظر آقای احمدی: <br />http://search.socialhistory.org/Record/ARCH01857/Description#tabnav<br />برای تماس با آقای احمدی به این نشانی رجوع کنید: <br />http://www.iranianoralhistory.de/farsi/bedoune_login/khaneh.htmlShivahttps://www.blogger.com/profile/13664048216510049851noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-6922744080278397662012-04-05T04:41:40.930+02:002012-04-05T04:41:40.930+02:00درودهای صميمانۀ مرا بپذيريد
شيوای عزيز همانطور که...درودهای صميمانۀ مرا بپذيريد<br /><br />شيوای عزيز همانطور که مي دانيد از جمله اسناد و منابعي که همواره و تقريباًدر کليۀ بحثهاي مرتبط با تاريخ حزب به آنها اشاره و ارجاع داده مي شود اسناد پلنوم وسيع چهارم است<br /><br />ولي متأسفانه آنها هم نظير همين مصاحبه ناياب هستند <br />لطفاً اگر از امکان دسترسي به آنها از طريق اينترنت اطلاعي داريد ممنون خواهم شد اگر لينک يا لينکهاي مربوطه را پيوست و يا حداقل راهنمايي فرماييد <br /><br />با سپاس <br />علي پAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-24059660498233259202012-03-16T00:39:15.476+01:002012-03-16T00:39:15.476+01:00خیلی متشکر م . من همون سالها در تهران مصور خواندم ...خیلی متشکر م . من همون سالها در تهران مصور خواندم این مطلب را اما بعد از دیدن مقاله سرکوهی در بی بی سی دلم میخواست باز بخوانمش.kuroshnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-48620569051861742332012-03-11T17:04:07.448+01:002012-03-11T17:04:07.448+01:00An amazing documentary about Maryam Firuz entitled...An amazing documentary about Maryam Firuz entitled "dokhtar-e farmanfarmaa"<br /><br /> http://www.youtube.com/watch?v=mKGki8rmj9I&sns=fb&fb_source=messageAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-11799121707075677802012-03-09T18:39:44.422+01:002012-03-09T18:39:44.422+01:00شیوا جان جوابت را در باره آذربایجان ؛جنوبی؛ خواندم...شیوا جان جوابت را در باره آذربایجان ؛جنوبی؛ خواندم پیشنهاد میکنم راه تجدید نظر را باز بگذری زیرا این جریان به غایت خطرناک بیمنطق و اهرم بیگانه است و بین اهداف آنها با اهداف منطبق به دموکراسی و حقوق بشر برای همه انسانها فاصله آنقدر زیاد است که احقاق حقوق زبان مادری را میتوان به حساب نیاورد .این مجموعه که از همه طیفهای سیاسی سابق ،چپ و راست با گرایشهای گوناگون و سرشار از عقدههای قدیمی با چاشنی فاشیستی و نفرت و کینه و صد البته وابسته شکل گرفته از آن امامزادههای است که کور میکند که شفا نمیدهد ، تو باور میکنی که دربارهٔ جنبش سبز و آزادی خواهی جاری در ایران آن را متعلق به فارسها میداند و عملا خود را و مردم ترک زبان را جدا از این مبارزه میداند و به نوعی سنگ اندازی هم میکنند، به نظر من ۲ خطر عمده ایران را تهدید میکند یکی رادیکالیسم و دیگری این ملی بازیها است . آنچه که در باره جمهوری آذربایجان گفتی اگر هم درست باشد در اصل ماجرا تغییری نمیدهد زیرا مشکل دخالت روسها در آنجا نیست مشکل سیستم استبدادی و جمهوری موروثی و همان شیوه زواردر رفته حکومتهای اسیایی سابق شوروی است و کپی برداری ناشیانه از ترکیه آتا ترک در جبهه داخلی و جنگ ترک و ارمنی در سیاست خارجی است در واقع این جماعت فضای حاکم بین آذریها و ارمنیها را در ایران تعمیم دادهاند بین فارسها و آذریها و یک معجون بیمزهای را دراوردهند که که جز با برجسته کردن نفرت از فارسها نمیتواند دوام یابد و تو خوب میدانی که این استدلال تا چه حد پایش میلنگد بنابر این به نظر من تکرار ادبیات خطرناک و عقب افتاده آنها نه میتواند آنها را خلع سلاح کند نه در زمین آنها بازی کردن منشا خیری میتواند باشد در این میان آنچه نسیب میشود این است که افراد خوش فکر و خوش قلمی چون شما افکار پریشان و استدلالهای آبکی اینها را سر و سامانی داده و به جای گرفتن سلاح آنها کمک حال این جماعت نچسب میشود ، این یک جریان فاشیستی و نژاد پرست است که باید به نام خودش آن را صدا کرد و آذربایجان ؛جنوبی؛ یکی از مشخصات این جریان است . ما یک جمهوری آذربایجان داریم و یک ایران که آذربایجان یکی از استانهای آن است که به آذربایجان ایران معروف است نه مثل کره قبلا یک کشور بوده نه هیچ شاه و حکمران مستقل داشته که در یک جنگ از جانب فارسا!! به ۲ پاره تبدیل شده باشد منظور این که نه از جنبه تاریخی قابل توضیح است نه جنبه اجتماعی . بار آخری که در باکو بودم وضع تاسف آوری را در آنجا مشاهده کردم که صاف و پوست کنده حالا حالاها کار دارد که به قافله جهان امروز برسد چه به این که بخواهد بدیل حکومت همزاد خود در ایران ما باشد .<br /><br />شیوا جان فراموش نکنیم که ما یک بار دیدیم که نیروی اسلامی با رهبری خمینی و هوادران ایشان کشور را به چه سمتی میبرند تمام نیروی خود را گذاشتیم که که در میدان آنها، آنها را خلع صلاح کنیم دیدی چه شد ؟ در نهایت قلم و نیروی ما در خدمت چه درآمد؟ ای کاش ما در زمین خودمان کارمان را میکردیم...... دوستدار تو بهروزAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-45127761486873437322012-03-07T15:43:36.876+01:002012-03-07T15:43:36.876+01:00Thanks a lot for sharing the interview articles ~ ...Thanks a lot for sharing the interview articles ~ BehrouzAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-27014349401704352212012-03-06T14:59:16.922+01:002012-03-06T14:59:16.922+01:00من سال 68 وقتی نوشته سرکوهی در آدینه درآمد آن را خ...من سال 68 وقتی نوشته سرکوهی در آدینه درآمد آن را خواندم و واقعا به خشم آمدم. اما چند سالی نگذشته بود که متوجه درستی قضاوت او شدم. مارکسیسم در قرن بیستم جنبش فکری پویایی را پدید آورد. شاید درخشان ترین متفکران مارکسیت کسانی بودند که به جنبه های فرهنگی نظام سرمایه داری پرداختند، مثلا لوکاچ، گرامشی، کارل کورش، بانیان مکتب فرانکفورت مثل آدورنو و هورکهایمر، یا مارکسیست های مکتب اطریشی، یا فرانسوی های ساختارگرا مثل آلتوسر. در تمام آثار احسان طبری کوچک ترین اثری از این افراد و کلا از متفکرین مارکسیست قرن بیستم -- جز لنین -- نمی بینیم. سرچشمه های فکر طبری از آبشخور مارکسیسم مدرسی روسی، که چیز در خوری نداشت، سیراب شد و برای همین هم هیچ وقت محصول درخوری نداد. حیف از طبری که استعدادش را حرام کرد و حیف از عمر من و امثال من که در بدترین سال های دهه شصت نوشته های بی ارزش و کم ازرش او را مخفیانه می خواندیم و خلاصه می کردم. شاد باشید، ممحمد اnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5148843816921932622.post-89465607643271557442012-03-04T03:26:18.016+01:002012-03-04T03:26:18.016+01:00ای والله من چقدر دنبالش گشتم....... مرسیای والله من چقدر دنبالش گشتم....... مرسیshohrehnoreply@blogger.com