27 December 2008

آن‌چه یک فعال سیاسی- اجتماعی باید بداند‏

مطلبی با عنوان بالا نوشتم درباره‌ی این‌که در جهان امروز چه‌گونه دستگاه‌های دولتی و پلیس همه جا اعمال و رفتار ما را زیر نظر دارند و خیلی‌ها که لازم است این را بدانند، نمی‌دانند. نوشته در سایت ایران امروز منتشر شده‌است و آن را در این یا این نشانی می‌یابید.

4 comments:

Anonymous said...

با سلام .موارد ذکر شده در این مقاله شما بسیار مفید و جالب توجه بود.همیشه اینها را بصورت شایعه میشنیدیم و گاهی هم متخصصین اینترنت و مخابرات در ایران بعضی موارد را تائید می کردند.باسپاس محسن از هند

Anonymous said...

مطلب خوبی بود.
گذاشتن چیپ های ردگیری در بدن حیوانات در امریکا خیلی مرسوم است. صحبت از این است که برای مقابله با آدم ربایی شاید گذاشتن این چیپ ها در بدن کودکان و انسان ها هم بد نباشد. البته مساله هنوز در حد حرف است و بعید است به مرحله عمل برسد، ولی آن وقت دیگر هر کجا که باشی با کمک جی پی اس قابل ردیابی هست
این که تکنولوژی تیغ دو دم است حرف تازه ای نیست. به نظرم در مورد امکانات جدید هم همین گفته صادق است. کسانی از همین فضای مجازی اینترنت برای اعلام حضور و وجود خود استفاده کرده اند. ماجرای زاپاتیست های مکزیک معروف است که اگر حضور آنها در فضای مجازی نبود دولت مکزیک آنها را با خشونت سرکوب می کرد. در ایران هم بلاگر ها گر چه زیر ضربه هستند ولی حکومت را عاجز کرده اند. مرز بین کار علنی و مخفی مخدوش شده
چه باید کرد؟ به نظرم باید از طرفی بی اعتنا بود و کار خود را کرد، که همه می کنند. و از طرفی اعتراض کرد و خواستار شفاف بودن نهادهای مسئول شد. ایمیل های کاخ سفید و شخص کارل روو چند بار پاک شده و هیچ کس پاسخگو نبوده، ولی ایمیل های شهروندان ثبت و ضبط و خوانده می شود. همین باید موضوع اعتراض جمعی باشد. اولین قدم همین است که شما برداشته اید، یعنی جلب توجه به پیچیدگی های دنیای مدرن
شاد باشید

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

با سلام به آقاي فرهمند
مقاله مفيدي بود و در مورد آقاي باطبي چند نكته به نظرم ميرسد مي گويم
1- به نظر شما با آن همه قدرت اطلاعاتي حكومت ايران آيا فرار وي كمي بو دار نيست؟
2- فكر مي كنيد عوامل حكومتي نمي دانستند كه زنداني كردن يك دانشجو فقط به جرم بلند كردن پيراهن تبعات منفي براي آنها دارد؟ نمي توانستند وي را آزاد و براي خود اعتبار بخرند؟
پس از وقايع كوي دانشگاه و برخورد نيروي انتظامي و دادگستري با دانشجويان وجه اين دو نهاد و به خصوص محافظه كاران دشمن خاتمي بشدت زير سئوال رفت و انها در قلوب مردم مشروعيتشان از بين رفت هر چند كه محافظه كاران اصلاح طلبان را عوامل نفوذي امريكا و غرب مي دانستند و انها را جاسوس و ... خطاب مي كردند.
پس از انتخابات رياست جمهوري و شورا ها و مجلس وقتي محافظه كاران به قدرت رسيدند برنامه ائي را براي ازبين بردن جريان اصلاح طلبي آغاز كردند كه مهمترين ان همين اثبات ادعاي قبلي بود كه متاسفانه به هدف خود رسيدند.
من كه در ايران هستم مي گويم يك دانشجوي اصلاح طلب مدعي جنگ با ديكتاتوري وفلان و فلان عقلش نميرسد كه نبايد به امريكا كه دشمن حكومت ايران است و حكومت ايران با تبليغات توانسته به مردم القا كند كه امريكا دشمن مردم ايران است پنهانده شود؟
مي توانست برود سوئد يا دانمارك و روزنامه نگاري مستقل شود ولي او مستقيم رفت امريكا چندين دهه قبل اقايان از حزب توده رفتند شوروي چه خيري بردند چه دسته گلي به سر مردم ايران زدند؟
آقاي فرهمند اوضاع ايران با سالهاي ابتدائي 1360 فرق كرده آگاهي هاي مردم بيشتر شده است هرچند هنوز خيلي كم است ولي مردم حرف كسي را كه رفته و از صداي امريكا صحبت مي كند قبول ندارند
آقاي فرهمند حكومت ايران بسيار قوي تر از آن است كه اگر بخواهد باطبي در زندان بماند و يا كشته شود وي از واشنگتن سر در بيارد او خود بخشي از برنامه حاكميت فعلي عليه اصلاح طلبي است.
حكومت ايران مستقيم و غير مستقيم به كانال هاي لوس آنجلسي كمك مي كند تا آنها به بد ترين وجه به حكومت دشنام بگويند تا مردم با ديدن آنها و كلاس كارشان و ادبياتشان و رفتارشان از مخالفان حكومت منزجر شوند.

‏[جمله‌ی آخر را که تهمتی بی‌مدرک بود، حذف کردم – شیوا]‏

12/30/08 6:54 AM